A-Z Dom
E-mail - azdom@azdom.com.pl
Telefon - +48 56 637 11 53


Zarządzanie nieruchomościami Toruń

Zarządzanie nieruchomościami Bydgoszcz

Oferta
W celu uzyskania szczegółowych informacji, prosimy o kontakt. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty.
1. Czynności związane z organizacją Wspólnoty Mieszkaniowej przejętej w zarządzanie:
  • wystąpienie o nadanie numeru indentyfikacyjnego REGON
  • wystąpienie o nadanie numeru indentyfikacyjnego NIP
  • utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej
  • stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał
2. Czynności związane z przejęciem nieruchomości od poprzedniego Administratora:
  • przygotowywanie protokołów przejęcia nieruchomości
  • protokolarne przejęcie dokumentacji administracyjnej, dokumentacji budowy i powykonawczej dot. nieruchomości od poprzedniego Administratora
  • podejmowanie odpowiednich działań w sytuacji, jeśli przekazana dokumentacja jest niekompletna, bądź wymaga dodatkowej weryfikacji
3. Czynności związane z obsługą administracyjną:
  • prowadzenie aktualnego wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach niewyodrębnionych oraz przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej
  • opracowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa regulaminów związanych z prawidłowym działaniem nieruchomości tj. zasady rozliczania energii cieplnej i wody, porządku domowego, bezpieczeństwa ppoż. i innych
4. Czynności związane z obsługą finansowo – księgową:
  • utrzymanie płynności finansowej Wspólnoty
  • przygotowywanie projektu planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo – finansowego) oraz korekt tego planu
  • bieżąca obsługa zobowiązań Wspólnoty wynikających z zawartych umów
  • bieżąca kontrola przychodów i kosztów ponoszonych przez Wspólnotę
  • rozliczanie opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz funduszu remontowego
  • bieżąca kontrola wysokości zaliczek pobieranych na pokrycie kosztów mediów dostarczanych do części indywidualnych
  • dokonywanie rozliczeń zużytej wody oraz energii cieplnej w terminach określonych w Regulaminie Zasad Rozliczania Energii Cieplnej i Wody
  • sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych
  • kontrola prawidłowego wykorzystania nieruchomości w celu uzyskania maksymalnych pożytków zmniejszających koszty utrzymania nieruchomości
  • obsługa związana z bankiem i pocztą
  • wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń właścicielom lokali dotyczących dodatków mieszkaniowych
  • internetowy podgląd kartoteki właściciela lokalu po zalogowaniu do systemu INFO-24
5. Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej:
  • zlecanie i branie udziału w kontrolach technicznych i okresowych przeglądach nieruchomości zgodnie z wymogami prawa budowlanego
  • prowadzenie książek obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego
  • zapewnienie dostaw mediów i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości
  • kontrola prawidłowości wskazań liczników głównych oraz liczników indywidualnych zużytych mediów
  • zapewnienie utrzymania w należytym stanie porządku i czystości terenów zewnętrznych, pomieszczeń i urządzeń wspólnego użytku
  • zapewnienie bieżącej konserwacji i napraw urządzeń i obiektów należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej
  • zbieranie ofert i prowadzenie negocjacji przy podpisywaniu umów na usługi i dostawy oraz kontrola prawidłowości wykonywania w/w umów
6. Czynności związane z obsługą prawną:
  • zapewnienie ciągłości polis ubezpieczeniowych
  • przygotowywanie projektów uchwał Wspólnoty oraz obsługa procesu głosowania nad tymi uchwałami
  • przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty
  • obsługa rozrachunków publicznoprawnych
  • reprezentowanie ogółu właścicieli w sprawach spornych wynikających z gwarancji i rękojmi dotyczących nieruchomości wspólnej
  • reprezentacja ogółu właścicieli w sprawach wobec organów administracji rządowej, samorządowej
  • kontrola stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
5. Obsługa właścicieli i windykacja:
  • naliczanie i ewidencja comiesięcznych zaliczek na poczet kosztów utrzymania nieruchomości wspólnej oraz mediów dostarczanych do części indywidualnych zgodnie z uchwalonym planem gospodarczym
  • ewidencja wpłat dokonywanych przez właścicieli lokali oraz najemców lokali stanowiących część wspólną nieruchomości
  • windykacja zadłużeń wobec Wspólnoty oraz reprezentacja Wspólnoty w postępowaniu sądowym
6. Kontakt z mieszkańcami i załatwianie spraw, problemów mieszkańców:
  • stały kontakt i wymiana informacji pomiędzy członkami Wspólnoty i zarządcą poprzez e-mail oraz telefon
  • kontakt telefoniczny z zarządcą w sprawach zgłaszania usterek i awarii
  • zamieszczanie do wiadomości mieszkańców ogłoszeń i informacji na tablicach ogłoszeń
A-Z Dom Sp. z o. o. 2012-2019
Projekt i realizacja: upweb.pl